niedziela, 19 października 2014

F'OZ DOURO 2013

Joao Portugal Ramos F'oz Douro 2013


Rodzaj: Wytrawne, czerwone

Od jakiegoś czasu, w ofercie Biedronki, nie mogłem znaleźć wytrawnej, portugalskiej propozycji z regionu Douro. Tydzień temu wybrałem się na zakupy i trafiłem na nową dostawę win.. Wybrałem prezentowaną butelkę F'oz (cena: 16,99 zł), która dostępna jest na półkach Biedronki nie po raz pierwszy - ostatnia propozycja była dokładnie rok temu z rocznika 2012 i z innego regionu, bo z Alentejo. Producentem wina jest firma Falua Sociedade de Vinhos, której zarządca - Joao Portugal Ramos wielokrotnie uznawany był za winiarza roku w Portugalii. Winnica posiada swoje uprawy w pięciu regionach Portugalii - Alentejo, Douro, Tejo, Beiras oraz w Vinhos Verdes. Niestety, na stronie producenta o butelce F'OZ nie znajdziemy żadnej wzmianki, co prawdopodobnie może oznaczać produkcje wina pod zamówienie dyskonta. 

Tradycyjnie jak dla regionu Douro charakterystyczna rubionowa barwa i koncentracja owocu. Przyzwoite aromaty - wyczuwalne nuty wiśniowe w połączeniu z delikatną czekoladą. Mało kwasowe, przyjemne i subtelne. Moja ocena to 7/10. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz