wtorek, 19 sierpnia 2014

NOWA ZELANDIA ZA 24,99 zł - GREYROCK HAWKE'S BAY SAUVIGNON BLANC 2013

Greyrock Hawke's Bay Sauvignon Blanc 2013

Rodzaj: Wytrawne, białe

Pierwszy raz kupiłem to wino w maju tego roku i wywarło na mnie tak pozytywne wrażenie, że zdecydowałem się kupić drugą butelkę i ją opisać. Wino do kupienia w Biedronce za 24,99 zł i przyznam, że to okazyjna cena jak na Nową Zelandię, która bardzo rzadko występuje w ofercie Biedronki. Producent sprzedaje prawie te same wino na rynek Nowej Zelandii i to jest już duży plus, a co więcej eksportuje na takie rynki jak: USA, Korea czy Norwegia. Dlaczego prawie? Ponieważ do Polski trafiła butelka z regionu Hawke's Bay, a na pozostałe rynki trafia głównie Sauvignon Blanc z regionu Marlborough i w dużo wyższej cenie bo około 55 zł za butelkę. Winnica ma w swojej ofercie trzy wina: prezentowane Sauvignon Blanc, Pinot Noir oraz Merlot. Producent posiada winnice w dwóch regionach Hawke's Bay oraz Marlborough. Region Hawke's Bay znajduje na północnym wschodzie i słynie jako najważniejszy region w produkcji wina - jego położenie i warunki klimatyczne są bardzo zbliżone do niektórych wielkich regionów Europy. Ciepły i suchy klimat oraz żwirowa gleba doskonale sprzyjają w produkcji doskonałych win w tym regionie, które od wielu lat ciesz się uznaniem. 

Po kupieniu butelka może spokojnie czekać na otwarcie 2-3 lata. Jednak ja się na to nie skusiłem... Wino bardzo orzeźwiające, pełne w smaku cytrusowych nut jak grejpfrut, pomarańcz z lekko kwasowym agrestowym finiszem. Moja ocena 8,5/10




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz